ePrivacy and GPDR Cookie Consent management by TermsFeed Privacy Generator

PNO – termín, který musí znát každý, kdo investuje do reklamy

Co je PNO, jak se vypočítá, kolik je optimální hodnota a jaké jsou fígle na jeho vypočítání v Google Ads?
Tak hezky od začátku…

PNO se měří v procentech a znamená “Podíl nákladů na obratu”. Přesněji “kolik procent z tržeb dělají náklady na reklamu” a platí to, že čím menší PNO, tím lépe!

Jasně, každý, kdo investuje do reklam, ať už je majitel, nebo zadavatel potřebuje vědět jaké jsou náklady na reklam. Proto tuhle metriku musí ovládat každý markeťák, protože dnes už neplatí pravidlo marketingový specialista= jen reklamy. Potřebujete totiž umět i vyhodnocovat, doporučovat a analyzovat.

 

Důležité vědět:

– PNO je měřitelná metrika zejména pro e-shopy
pro výpočet PNO musíte mít nastavené měření konverzí a jejich hodnotu

– měli byste znát marži (alespoň přibližně) na produktech, protože pro někoho je PNO 20% v pořádku a někdo bude spokojen pod 10%

Jak PNO vypočítat (vzorec)?
PNO= náklady za reklamu/ obrat*100

Příklad: náklady na reklamu mám 1.000Kč, obrat mám 10.000Kč PNO je 10%

PNO v Skliku

V Skliku nemusíme nic přednastavovat a hodnotou PNO najdeme v základním přehledu sloupců.

Google Ads
Tady bohužel atribut PNO budete hledat marně, ale ukážu vám, jak si ho jednoduše vytvořit!

Klikněte na kolonku sloupce, upravit sloupce, vlastní sloupce+ vlastní sloupec, pojmenujte si PNO, + metrika vypište “cena” děleno “hodnota konverze” a formát sloupce zvolte procenta!

Hotovo, máte vlastní sloupec s metrikou PNO!

    Odlišné výsledky a Google Analytics? Bohužel ano…

    Počítejte s tím, že výsledky v jednotlivých nástrojích se budou v Google Analytics lišit, protože mají odlišný atribuční model.

    Aby jste mohli PNO měřit naprosto přesně, potřebovali byste znát všechny náklady spojené s prodejem a přesné marže, proto berte metriku PNO jako orientační v rámci vašich možností výsledků z reklamy.

    Doporučení k vyhodnocování:
    PNO berte hlavně k vyhodnocování reklam!

    Pokud máte PNO vysoké zastavte reklamu, nebo jí dejte menší rozpočet, protože není tak zisková.
    Naopak, pokud máte PNO nízké přesuňte rozpočet sem (navyšte ho), protože tato reklama vám funguje dobře.

    Enjoy 🙌, Marie

    Chcete se naučit Facebook reklamu, koukněte na nabídku online kurzů! Je pro vás připravený online kurz Facebook a Instagram reklamy a Google Analytics!