Pár rad jak na úspěšnou Facebook reklamu
1. Založte si Business manager a vytvářejte reklamu v něm
Bez business manager nemůžete začít s profesionální a hlavně účinnou reklamou. Krom pár minut na založení (v klidu se vejdete do 5 minut) vás to nestojí nic a můžete začít s vytvářením reklamy. Jediný parametr, který musíte dodržet je ten, že je vázaný na váš osobní FB profil.
Založit si ho můžete zde https://business.facebook.com
2. Reklama musí být perfektně zacílená
Předem si musíte rozmyslet jaká bude vaše marketingová strategie. To znamená jaké máte přednosti oproti konkurenci, jakou můžete dát zákazníkovi přidanou hodnotu a jaká je vaše cílová skupina. Jsou to například ženy ve věku 25-35 let, ženy které se zajímají o módu, nebo dokonce o určité značky, chcete aby se vaše reklama zobrazovala po celé ČR, nebo jen ve vybraných městech? Nic z toho v business manager není problém. Facebook totiž umí perfektně vysledovat cílení které jste zadali. „Violá“, no není to skvělé?
3. Vytvořte si poutavý obsah
Obsah = úspěšná reklama, vždycky! Na obrázku totiž záleží. Pokud vaše reklama negeneruje dobré výsledky, mnohdy je na vině právě obrázek, který doručujete lidem. To, že se něco líbí vám, neznamená, že jsou s tím za jedno i zákazníci. Proto mějte vždy připraveno více variant. To znamená: v jedné kampani mějte více reklamních sestav a v každé reklamní sestavě mějte více reklam. Zní to děsivě? Tak na to pojďme názorně.
Kampaň: Konverze
- Reklamní sestava: Praha, ženy 25-35 let, cílení na módní značky
- Reklama: Vizuál se ženou
- Vizuál s kabelkou…atd
- Reklamní sestava: Praha, muži 25-35 let, cílení na značky
- Reklama: Vizuál se usměvavým mužem
- Vizuál s koženou taškou
4. Testujte, testujte, testujte
Dalším úkolem je být neustále kreativní a vymýšlet něco jiného. A’t už se jedná o cílení, nebo i obsah reklamy. Každá reklama se časem okouká, a tak je na vás vytvořit opět něco nového nehledě na to, že trendy se nám neustále mění. Buďme trendy, buďme kreativní.
5. Dělejte videoreklamy
Video? JASNĚ! Video je obrovským trendem. Nemusíte být videoMág, stačí vám slušnější telefon a příběh, který chcete dál předat. Co rozhodně funguje je natočit jak to u vás ve firmě funguje, kdo stojí za zrození značky, nebo jaký je proces toho, než k zákazníkovi doputuje jeho balíček. Zní to jednoduše, že? Tak šup do toho, výsledky budou určitě fantastický!
6. Natstavte si remarketing
A je to tady. Remarketing tvoří velkou část online marketingu. Určitě s ním nezahálejte, protože ztratit zákazníka jen proto, že se ještě potřeboval porozhlédnout jinde, a pak už si nepamatoval název vašeho webu aby se mohl vrátit a dokončit objednávku je drahá sranda. Pokud budete mít remarketing nastavený, tak už se zákazníkovi jen tak neztratíte z očí.
Moje doporučení? Remarketing s citem a ne agresivně. Nikdo totiž nechce, aby ho reklama pronásledovala 365 dní v roce.
7. Vyhodnocujte
Tak posledním bodem je vyhodnocování. I když nejste fandové do čísel, tak si budete muset minimálně alespoň zvyknout na tuhle povinnost. Musíte přeci vědět jaká reklama funguje a za kolik.
Chcete tohle vše ovládat levou, zadní? Podívejte se na nabídku online kurzů, kde vás tohle všechno naučím.