Nejčastější chyby v nastavení Facebook a Instagram reklamy
Můj trenér golfu u patování používá slogan „DEJ TOMU ŠANCI”! ⛳️ Jasně, reklama může mít spousty chyb, jak v nastavení, tak v dalších mnoha maličkostech, ale tady máte čtyři, které rozhodně nesmíte podcenit.
- lákavé modré tlačítko “propagovat”
- špatné zvolení účelu reklamy
- špatný rozpočet
- umístění reklamy
1. Lákavé modré tlačítko “propagovat příspěvek”
Tlačítko PROPAGOVAT! velké lákadlo pro „snadnou reklamu“
O tomhle by mohl klidně být jeden samostatný blogový článek, který by s příklady “vyhozeného rozpočtu z okna” mohl rolovat až do Číny :/
Ale zjednodušeně vám tahle možnost propagace (krom uspokojení svého ega v číslech dosahu) prostě nic nepřinese! Každý z nás chce z reklamy vytěžit maximum a to maximu se jmenuje konverze (konverze= objednávka, nákup atd.). Bohužel tuhle možnost zde nenajdete! A proto to každou reklamu vytvářejte skrz Business Manager (NE Business Suite!).
2. Špatné zvolení účelu reklamy
Zvolení účelu je alfou a omegou pro vytváření reklamy. Máme nabídku hned šesti možností a s každou z nich Facebook pracuje na základě algoritmu jinak.
Nejčastěji používanými však jsou:
- Povědomí: Tento účel je uzpůsobený tak, aby se vaše firma zapsala do povědomí zákazníků.
Praxe: Otvírám novou pobočku obchodu, potřebuji zvýšit brand, sběr likes.
- Návštěvnost: Účel Návštěvnost je pro budování brandu, nebo pro účel jakékoliv propagace, kterou odkazujete na svůj web.
Praxe: Propaguji výprodej na webu a chci co největší dosah, propaguji blogový článek, nebo již zveřejněný příspěvek.
= obě možnosti jsou B R A N D O V É
- Prodeje: Jak už samotný název napovídá, tenhle účel je prodejní. Algoritmus vyhledá zákazníky, u kterých je největší pravděpodobnost, že dokončí konverzi (nákup, dokončení objednávky atd.) na vašem webu.
Je však vázaný na pixel, který musíte mít vložený na webu!
Praxe: Mám eshop a potřebuji prodávat produkty, nebo svou službu.
3. Stanovení rozpočtu
Jako první se vždy musím zamyslet nad tím, jaký cíl jsem vybral/a. Pokud se jedná o brandovou reklamu, stačí rozpočet menší (příklad: 50-100 Kč/den).
U konverzních kampaní zase musím promýšlet na jakou lokalitu cílím. Čím větší mám rádius zacílení, tím větší rozpočet algoritmus potřebuje pro to, aby mohla kampaň vůbec správně fungovat.
Proto pokud máte 100 Kč na den, tak se do reklamy ani nepouštějte, protože tento rozpočet je příliš malý. Algoritmus s ním prostě nedokáže pracovat tak, aby přinesl tížené výsledky!
4. Umístění reklamy
Tak v tomto bodě mě asi někteří z vás nepochválí, ale obhájím si svůj názor, který upozorňuji předem – můžete a nemusíte použít ve své praxi!
V současné době zde máme dva tábory.
Tábor číslo jedna je pro automatické umístění – Umístění Advantage+ (které je i doporučováno Facebookem) a druhý tábor si prostě rád ohlídá umístění (sem patřím i já) a volím ruční umístění.
Proč volím automatické umístění? Protože prostě nechci, aby se mi zobrazovala reklama tam, kde mi to nedává smysl. Zákazník ji lehce přehlédne, nebo se zobrazí v miniaturním náhledu, který zákazníka neosloví, nebo se prostě mohou snadno ukliknout.
Pro “ukliknutí” je krásný příklad tento: Jsem v Marketplace, kde chci nakoupit, prokliknu obrázek s domněním, že se jedná o zboží, které si mohu koupit a ono ouhle, reklama, která mě odvede tam kam nechci!
Pro ukázku, které umístění se mi automaticky zobrazí pokud nechám Umístění Advantage+
V tomto případě obhajuji svůj názor, že chci, aby se mi zobrazovala reklama v hlavních příspěvcích Facebooku a Instagramu+ Instagram a Facebook stories, a proto zaškrutnu jen tyto čtyři políčka. Přesvědčila jsem vás? 😉
„Tohle je pár velmi častých chyb, kterým byste se měli při vytváření reklamy vyvarovat. Pokud se ale chcete naučit vytvářet reklamu profesionálně, tak jsem pro vás vytvořila on-line kurzy, do kterých máte roční přístup. Můžete se přihlašovat odkud chcete, kdy chcete a videa si přehrávat stále dokola“.
Enjoy, Marie
Nyní SLEVA 1000 Kč na on-line kurz „Facebook a Instagram reklama“
Zadej kód: BLOG
ODKAZ na kurz zde:
👉 Kurz Facebook a Instagram reklamy 👈