ePrivacy and GPDR Cookie Consent management by TermsFeed Privacy Generator

Jak správně propagovat událost na Facebooku

Události jsou na facebooku velmi populární. Ať už jde o street food festivaly, školení, nebo online lekce. Množství témat je nepřeberné a prakticky můžeme poslat do světa co se nám zachce.

Jak ale dostat událost mezi mou cílovou skupinu? Není to nic těžkého, stačí se držet návodu a za “pár” korun na den můžete udělat hodně parády.

Prvním krokem je vytvoření události na vašem Facebook firemním profilu.
Stačí si zvolit, jestli se bude jednat o online událost, nebo vybrat druhou možnost osobně. I když budete mít akci například v jiné platformě (Google meet, Skype, Teams) můžete zvolit druhou možnost.

Následně si vyplníte všechny údaje o události. Mějte na paměti, že informace o jakou akci se jedná (popisek události) je velmi důležitý pro to aby budoucí účastníci měli jasnou představu “do čeho jdou”.

Pozor si dejte na vizuál kterým budete svou akci prezentovat. Musí zaujmout a být ve skvělé kvalitě. Skvělým nástrojem, kde takový vizuál vytvořit je canva.com (online platforma která je zdarma).

Po zadání všech potřebných věcí a uložení se vám událost automaticky nasdílí na váš FB profil.

Tak, událost je vytvořená a jdeme na propagaci!

V Business manageru dáme správce reklam a vytváříme novou kampaň.
Účel kampaně zadáváme “Projevený zájem” a následně zaškrtneme “reakce na událost”.

    Často opomíjená věc (nejen v propagaci události) je správné pojmenování kampaně sad reklam a samotné reklamy. Dejte si práci se správným pojmenováním, protože vám to ušetří spousty práce.
    Jako vždy nic nevymýšlíme a pojmenujeme si dle cíle který jsme zvolili v předchozím kroku. Tady si teda pojmenujeme “událost” (pokud volíme účel kampaně konverze, pojmenování by bylo “konverze” atd.).


    Z nabídky vybereme „Na vaší reklamě“ a následně po rozkliknutí v nabídce „Typ projeveného zájmu“ vybereme „Reakce na událost“.

    V následujícím kroku se dostáváme do sad reklam, kde si zacílíme spousty věcí.
    Jako první si opět pojmenujeme sadu reklam a opět velmi pečlivě! Pojmenování mělo by se rovnat přesnému zacílení, takže pokud si zacílím reklamu na ženy ve věku 25-35 let, cílím na Celou ČR a zaměření mám na marketing pojmenovala bych si reklamu následovně: CZ_Ž_25-35, cílení na marketing.

    Jako další si upravíme okruhy uživatelů. V tomto případě alfa a omega celého zobrazování reklamy. Zvolte si kde se bude reklama události zobrazovat. Jestli po celé ČŘ, nebo například v Praze, Ostravě a Brně. Cílení je čistě na vás, ale je důležité myslet na to, jestli se událost odehrává v Praze je nesmyslné, aby se reklama zobrazovala lidem v Ostravě. Nezapomeňte ani na věkové zacílení. Jen vy musíte vědět jaké je vaše věková cílová skupina a jestli chcete cílit na ženy, nebo muže (sekce pohlaví).

    Tak a teď “podrobné cílení”. Ano, tady si dejte obzvlášť záležet! Pokud máte událost zaměřenou například na školení marketingu zadejte do políčka “marketing”. Následně zadejte “návrhy” což je takový skvělý našeptávač. Kolik může být zaměření? Kolik chcete! Myslete však na to, že je lepší si udělat více reklamních sestav, které budete mít více rozdělené na určitá témata jako jsou zájmy, pracovní pozice atd. Samozřejmě můžete zkusit vše dohromady, ale opravdu hezky zacílené= přesná cílová skupina!

    V události je umístění jasné. Hlavní kanál FB. To znamená, kde se propagace události bude zobrazovat.

    Po vyplnění sad reklamy přecházíme na samotné vytvoření reklamy.
    Opět si pojmenujte reklamu podle přesného názvu události, kterou propagujete a vyberte pod jakým FB účtem se bude zobrazovat.

    V políčku události vyberete právě samotnou událost, kterou chcete propagovat. Zadáte buď název, nebo zkopírujte url. Jednoznačně jednodušší je napsat název a událost se vám sama nabídne (jelikož jí máte na firemní stránce vytvořenou). Poté se automaticky propíše do náhledu a stačí jen vložit “primární text”. Tento text se propíše nad událost. Text by neměl být dlouhý (i když i někdy tohle funguje) a měl by zaujmout, takže si s ním vyhrajte a nebojte se přidej emoji (s rozumem…pamatujte méně znamená více).

    Dáváte zveřejnit a propagace události je HOTOVÁ!
    Po schválení ze strany FB se začne zobrazovat.

    Chcete se naučit Facebook reklamu, koukněte na nabídku online kurzů! Je pro vás připravený online kurz Facebook a Instagram reklamy a Google Analytics!