Jak nastavit měření konverzí v Google Analytics
Říkáte si, proč Google Analytics? Gooogle Analytics už totiž není doplňkovým nástrojem k webu nebo rozšíření znalostí pro markeťáka. Je totiž pro obě varianty nutností!
Čísla, data a grafy. Jasně, ne každého to baví, ale pokud tomuhle nástroji porozumíte (stačí i méně pokročile) jsem si jistá, že strašák jménem analytika bude zažehnán a možná vás to chytne víc, než si myslíte 🙂.
V dnešní době konkurence a rozpočtů, které se investují do reklamy přeci potřebujeme vědět odkud nám zákazník, který dokončil konverzi (objednávku) přišel. Dále je hezké vědět, jak dlouhou dobu zákazník strávil na našem webu a neposledně jak vypadala jeho „cesta“ webem. To vše nám Google Analytics dokáže říct a dát do krásných grafů, které pak můžete pyšně reportovat.
Ukážu vám, jak na variantu číslo jedna, protože co každého z nás živí nejsou likes na Facebooku, ale právě zmíněné dokončené konverze.
*Pozn. konverze= dokončení objednávky, odeslání poptávky, vyplněný formulář atd.
Tak pojďme na to. Krok za krokem.
Jako první se přihlaste do svého GA účtu. A vlevo dole klikněte na ozubené kolečko „správce“.
V nabídce vyberte možnost „cíle“.
Vyberte +nový cíl a v následujícím kroku nastavíme cíle měření pro konverze.
Vyplníme si název cíle. Myslete na to, že správné a přesné pojmenování je základem, protože pak hned na první dobrou víte, o jaký cíl (konverzi) se jedná.
Pokud máme eshop, doporučuji si pojmenovat „dokončení objednávky“ u službo-webů například „zaslání poptávky“ atd. Necháme zaškrtnou variantu číslo jedna „cíl“ a dáváme pokračovat. Pokud byste nastavovali cíl na shlédnutí videa, zvolte variantu číslo dvě „doba trvání“.
V kroku číslo tři – podrobnosti cíle si nastavíme, kdy nám má GA konverzi započítat.
Máme několik variant, které můžeme pro měření zvolit.
Varianta číslo jedna „je rovno“ znamená zkopírování tzv. „děkovací stránky“. Děkovací stránku by měl mít bezesporu každý web, protože tak se nejsnáze měří konverze pro všechny online nástroje. Děkovací stránka znamená, že po odeslání (stisknutí tlačítka dokončit objednávku) objednávky nebo poptávky se změní url webu na www.prikladwebu.cz/DEKUJEME, ale můžeme mít za doménou jakýkoliv výraz. Například thanks, objednavka, order a tak dále. Výraz je čistě na vás nebo jak nastaví váš webař.
Po rozkliknutí můžeme využít následující možnost „začíná řetězcem“. Tahle varianta je spíše pro e-shopy, které využívají děkovací stránky právě s možností řetězce. Stačí si udělat testovací objednávky a kouknout, jak váš řetězec vypadá a následně výraz, který je ukotvený (vždy je v každé objednávce stejný) zkopírovat. Jestli už se liší pouze číslo řetězce, pak už číslo do cíle nezadáváte!
Číslo je totiž pro každou objednávku unikátní.
Poslední možností je „regulární výraz“. Tuhle možnost volím já osobně nejraději, protože na ní není co zkazit. Prostě kdykoliv uvidí zákazník v děkovací url právě zmíněný výraz konverze se započítá. Pokud tedy máme v děkovací stránce dekuji, thanks, objednávka atd. Stačí samotný výraz prostě a jednoduše napsat.
Dáváme „uložit“ a nastavení konverzních cílů máme hotové!
Samozřejmě cílů si můžeme nastavit několik. Záleží na vašich možnostech a potřebách měření.
A poslední věc kterou chcete určitě vědět je, kde započítané konverze uvidíme 🙂
V levém vertikálním menu kliknu na akvizice-veškerá návštěvnost- zdroj/médium.
Následně si určete za jaké období chcete výsledky vidět, v položce „konverze“ si vyberte svůj cíl a počet konverzí se ukážou ve sloupci „transakce“.
A je to!
Moje doporučení: Pokud máte Eshop a šikovného webaře, nechte ho nastavit i „elektronický obchod“. Vedle konverzí se budou započítávat i „tržby“ tzn. hodnota konverze (za kolik zákazník objednal).
Enjoy, Marie
Chcete se naučit plně ovládat Google Analytics? Mám pro vás připravený online kurz.
ONLINE KURZ
GOOGLE ANALYTICS PRO ZAČÁTEČNÍKY